Tårar, saknad och besvikelse

Besvikelsen blir för stor och tårarna börjar rinna.
Varför körde du ifrån mig?
Tårarna rinner sakta ner längs kinderna.
Varför kunde du inte väntat de två minuterna?
Ringer bästa vännen, men hon kan inte komma.
Besvikelsen blir större.
Längtar efter min trognaste bror, men som är för långt borta.
För långt borta för att känna min stillfrusna upprördhet.
Tänk om han hade varit här.
Han som alltid funnits här för mig.
Som kan gå genom eld och vatten för mig.
Och som jag skulle göra vad som helst för.
Jag saknar honom.
Tårarna rundar hakan och droppar sakta ner på golvet.
Varför körde du ifrån mig när jag skulle göra dig glad, genom att följa med dig hem?
Med baksidan av handen torkas tårarna bort.
Är min kärlek till dig värt allt detta?

(23/10 2008)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback