97 alster to go!

Fick gjort tre kort igår, här kommer bilderna! :D





Detta kortet är gjort till kvinnan min mor jobbar med, Camilla. Hon är blind, så kortet är gjort med mest tanke på att hon skall kunna uppleva det med händerna. Efter diskussioner fram och tillbaka med min mor, så blev resultatet såhär.

Den torrembossade rosa bakgrunden skulle det inte vara så mycket "plotter" på, så att hon skall kunna känna strukturen.
Utöver den har jag använt enfärgat, då det är lättare att beskriva det för henne och lättare för henne att visualisera.
Vindsnurran är gjord av två ihopklistrade papper och stickersen "Carpe Diem" är där, då det är ett av hennes favorituttryck. Blomman är gjord av utpunchade blommor, som blötats ner genom att jag sprayat hemmagjord mist gjord av twinklings på den. Sen har jag låtit den torka och sedan sprayat lite färgskarpare mist på den. Sedan glitter på blombladen och 3D-lack på braden.
Till sist har jag gjort lite pärlor med pearlmaker - cream.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





Andra kortet är gjort av en stämpel jag köpt för en - två månader sedan. Stämpeln heter "Golden Oldies" och jag blev alldeles kär i den när jag såg den. Den var inte billig, men tänk så många kort man kan använda den till! :D
Texten hittade jag på Svenskscrapbookings forum i forumtråden "Förslag på kortrubriker" och tyckte att den passade perfekt till stämpeln! :D

Underst har jag mistat med twinklings (men inte strykt kortet som jag läste att man kan göra för att få det slätt igen. Det var Kamilla på SS-forumet som berättade det.).
Stämpeln har jag färglagt med Pro Markers.
Texten har jag skrivit ut från datorn och sedan färglagt med twinklings. Chalkat kanterna på både motivet och texten och satt dit lite grön punchinella.
En blomma med en brad, pearl maker (märk väl även de i punchinellan) och tillsist 3D-lack på braden och smilien på kaffekoppen.




Detaljbild :)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



 

Jag har blivit lite förälskad i denna storleken på kort, de är så "lätta" men blir ändå så läckra! :D

Här har jag ännu en gång mistat med twinklings (nejdå, jag är inte alls förtjust i att mista! :P).
Jag har klippt ut vit punchinella lite "krokigt" för att inte få det så stelt. Sen har jag även klippt ut texten som jag hittat hos en tjejs blogg... (Kommer inte ihåg var. Vet du?) Och lagt lite 3D-lack i mitten på bokstäverna för lite effekt.
Sedan har jag gjort vindsnurran av ett dubbelsidigt mönsterpapper, satt fast en "jack-knäppningsdel" (vad tusan heter saken? :P) och i den en liten rosa plastpärla.

 


Kommentarer
Postat av: Yena

Vad fin din hemmagjorda blomma är! Jag lyckas inte alls när jag försöker. Jag gillar skarpt dina vindsnurror också.

Tack för titten i min blogg förresten och kul att jag kunde inspirera :-D

2010-08-24 @ 11:15:28
URL: http://yenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback