När jag var liten

När jag var liten
hade jag en speciell vän
hela barndomen.
Han fanns med mig
överallt.
I vått
och i torrt
bar jag mitt gosedjur
under armen.

När jag var liten
hade jag en speciell vän
i lågstadiet.
Hon och jag lekte katt
på rasterna
när de andra
lekte pussepjätt.

När jag var liten
hade jag en speciell vän
i mellanstadiet.
Han och jag lekte själva.
Vi satt i ett skjul,
han spelade gameboy
och jag
tittade på.

När jag var liten
hade jag en speciell vän
på ridskolan.
Hon och jag lekte häst.
Vi hoppade hinder
byggda av trädgårdsmöbler
till mammas
och pappas
förtret.


(Dikt skriven för att hjälpa syster med svenskaläxan: att skriva en självbiografi i diktform. 15/9 2008)

Kommentarer
Postat av: Evan

Fin dikt, Johanna! Jag gillar också hallonbilden!

2008-10-07 @ 15:06:08
URL: http://www.jahaja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback