Förtjusningens hopp

När jag ler - håll om mig.
När jag gråter - visa mig din mjukaste sida.
När jag skiner - älska mig!

Mobilen piper och jag läser ditt sms.
Värmen strålar från det och jag ler.
Det pirrar i kroppen av dina smickrande kommentarer.
De små rosa molnen börjar samla sig.
Vill du följa mig upp på dem?
Räcker du mig din hand,
så tar jag den.


Jag svarar snabbt och lyckligt.
Min kärlek är din, bara du vågar ta den!
Jag känner de nervösa bubblorna växa i magen.
Jag väntar bara på ditt tecken.
Öppnar du din famn,
så kryper jag in i den.


Du får mitt hjärta att slå snabbare.
Tankarna på dig växer tätare.
Snart får jag se dina ögon lysa i dagsljuset.
En längtan som ökar för varje sekund.
Vågar du öppna ditt hjärta,
så stannar jag där.



(Nykreation. 26/8 2008)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback