På flyg

Jag sitter i ett flygplan.

Det pirrar i min mage av nyfikenhet och lycka.
När jag tittar ut genom flygplansfönstret,

ser jag små hus och leksaksbilar.
En matta av fält.

Jag drar fingret längs med en av vägarna,

på väg mot ett äventyr.

Sakta skyms dockvärlden av moln

och jag vet att ett äventyr väntar.

Jag ler mot kvinnan bredvid mig

när gryningens första solstrålar lyser genom molnen.

Glänsande av guld.

 

Jag sitter i ett flygplan.

Ögonlocken är tunga men hjärtat lyckligt.

Jag tittar ut genom flygplansfönstret

och suckar nöjt.

Världen är en enda stor skål grädde

Förut vit, men nu strålar den av kvällshimlens färger.

Lika färgglad och full av energi,

som min återupplivade själ.

Solnedgångens dans drar sig sakta undan

och mina ögonlock stängs,

bevarar färgerna i själen.

 

(5/30 - 2009)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback