Ord

Att något så litet som ett ord kan göra så ont.
Och det värsta är väl att det gör ondare när man druckit lite alkohol.
Men vad gör man?
Vad gör man när någon man bryr sig så mycket om säger en sådan sak som sakta skär sig in i själen likt en rostig, slö kniv?
Vanligtvis rycker jag på axlarna, men just detta gick hela vägen förbi mitt försvar.
Du tänkte nog inte efter, men jag har tänkt efter.
Aldrig mer skall vi dricka ihop.
Men det är nog svårt att undvika.
Men jag tänker undvika det.
För bubblan är krossad och även om den snabbt återställer sig kommer detta stanna kvar.
Du sårade mig med ord.
Ord som inte ens var menade för mina öron.
Du kunde undvikit det.
Du kunde sagt det i min frånvaro.
Du kunde låtit bli att såra mig.


13/2 -2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback