Tävling hos Scraplagret

Eftersom jag tycker att Scraplagret inspirerar till så mycket är jag ofta därinne och lurkar runt. Jag hittade denna månadsutmaningen här och blev genast inspirerad. Så jag klurade fram dessa korten.




Till detta kortet tog jag ett papper som var torrembossat (tror jag det heter, det rosa pappert iaf) och skrubbade en papperstuss med silvrig stämpelfärg över, så att blommorna stack ut lite mer. Pappret är köpt på Netto.
Jag klippte itu en utstansad remsa på hälften, som jag hade (den lila) och chalkade kanterna med en rosa stämpeldyna. Sedan limmade jag fast blomman (den var "hel" från början, köpt på tradera i början av året, kallas för mulberryblomma, tror jag) och fastsatte stickersbokstäverna (som är köpt på Pema).





Kort nummer två blev, enligt mig, lite kinainspirerat. Kanske inte riktigt min stil, men det blev ju inte fult iaf... :P
Spetsen har jag köpt från JP-hobby och stenarna har jag fått i en swapp. Pappret vet jag inte vart det kommer ifrån, men vill gärna veta. Så vet du vad pappret heter, säg gärna till. :P
Stickersen kommer än en gång från Pema.





Och sist men inte minst, min egen favorit. Ett spillbitspapper som jag har klippt med en mönstersax i över- och nederkant och sedan chalkat.
Inspirationen till vindsnurran hittade jag hos scraplagret, här. I mitten har jag satt en... Jag kommer inte på vad det heter... Men det är iaf en del av en sådan knapp man knäpper ihop. Och i mitten av den har jag satt en sten som dem på förra kortet.
Texten har jag själv skrivit ut, fonten heter Extra Ornamental No 2 och den hittar ni att ladda ner gratis här.
Både texten och själva cardstocken är skrubbad med en tuss med brun stämpelfärg på och sedan skrubbad med en lite ljusare chalk för att få en lite skitig känsla.


Det var allt från mig för denna gången. Enjoy! ^^

Kommentarer
Postat av: TesaB

Jättefina kort alla tre! Kul att de blev så olika, gillar det sista jättemycket med vindsnurran. Så himla snygg!!!

2010-08-12 @ 15:01:07
URL: http://tesasscrap.blogspot.com
Postat av: Erica

jätte fint gumman :)

2010-08-13 @ 03:35:59
URL: http://surpricebox.com/scrapping
Postat av: Lillgrodan

Tack så mycket!

Och TesaB, tack, jag håller med dig, nog den jag blev mest nöjd med! ;)

2010-08-13 @ 19:11:06
URL: http://rainbowbridge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så fina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram

Annelie

2010-08-16 @ 21:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback