Sommarkänslor

(Efter en ganska fylld dag kommer här dikten jag skrev om i morse. Enjoy!)

Nyvaken och trött
men glädjen känns ändå i hela kroppen.
Sonstrålarna glittrar in genom fönstret
och lägger sig magiskt till ro på golvet.
Ut ur högtalarna myser sig ett fridfullt fiolspelande.
Jag ligger lyckligt kvar i sängen
och hör fåglarnas morgonhälsningar blandas med musiken
till en ljuvlig sommarvisa.
Livet är, i denna sekund, perfekt
och ingen kan ta den känslan från mig.
Nu får vi se vad framtiden bär i sin famn.
Jag är inte längre rädd.

(19/6 - 2009)

Kommentarer
Postat av: PB

Själv är jag inte lika seriös i mitt skrivade. Det var ett tag sedan oxo, ser jag...

2009-06-30 @ 08:29:48
URL: http://sir-pb.dk/sagor/sagor.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback