Recept på förhållande

Ursäkta att jag är så dålig på att lägga in dikter och dylikt regelbundet. Men jag vill inte skriva bara för att prestera, utan jag vill att det skall komma av sig självt. Det är alltid då det blir bäst.
Har lite problem med kärleken, så här kommer lite konstigt skriveri som framkommit av det.

 

Först är det glädje

sen blir man sårad.

Hela tiden, om och om igen.

”Jag pallar inte!” hade min syster uttryckt det.

Själv vet jag inte vad jag skall säga.

Jag vill bara ta bilen och åka bort.

Långt bort. Från alla problem och allting.

 

Och kärleken är ju aldrig som man vill ha den.

Men här är ett sätt att beskriva hur det är (för mig) just nu:

 

2 dl  kärlek

6 msk  dålig kommunikation

¾ dl  gräl

2 msk  sex

1 krm  initiativ från honom

1 dl  initiativ från mig

¼ nypa  uppmärksamhet

4 tsk  tårar

25 g  skratt

Tårar & blod

 

Sätt ugnen på 800 grader.

 

Vänd försiktigt ihop 1 ½ dl av kärleken, sexet, initiativet från båda parterna och skrattet.

Droppa olyckligt i tårarna.

Tillsätt den dåliga kommunikationen i stora klumpar.

Riv ner grälet och vispa tills det blir en salig röra.

Strö över uppmärksamheten så att den inte märks.

 

Låt degen stå i ugnen jävligt lång tid, lagom så den blir vidbränd.

Ta ut den när den ser bra ut utåt, men förjävlig ut inuti.

Blanda ihop det sista av kärleken och tillsätt lite tårar & blod.

Använd som garnering att göra ett hjärta på bakverket.

 

(17/10 2008)


Kommentarer
Postat av: Hkt-medlem

Oj o_o vilket.. fint recept ^^

2008-11-04 @ 16:22:25
Postat av: Johanna

Till: Hkt-medlem

Haha! Tack så mycket... Jag var lite pissed-off när jag skrev det... XD Fast det kanske märks...? Haha!

Prova, vettja! Man vet aldrig hur det smakar! XD

2008-11-04 @ 21:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback