Tankeverksamhet

(Följande är en dikt jag skrev i Stockholm, sommaren 2008.
Skriver av den från den förköpsremsa med 16 kuponger jag i all hast krafsade ner den på ^^.)


Funderingar i dunkla skogar, så blir det lätt när man fastnar i tankarna.
Världen runtomkring en försvinner som i en dimma.
Rösterna dämpas, platserna runt om en drar sig tillbaka och suset från bilarna förvandlas till ett lugnt surrande.
Kroppen fortsätter röra sig, likt en maskins oändliga arbete.
Det enda medvetandet ligger hos tankarna.
Medvetenheten om dem både finns, och inte finns.
Tomhetens styrka lugnar rädslan.
Rädslan att uppslukas av meningslöshetens hemligheter.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Svar: Men du har en finfin blogg :D Jag kan hjälpa dig om du skulle behöva det ^^, Men du kan nog själv :)



Fika så fort jag fått mina pengar som folk är skyldiga mig! I'll let you know.

2008-08-25 @ 15:11:13
URL: http://evlajn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback